Seniorzy - eksploratorzy

W kolejną wyprawę badawczą seniorzy z Zabiela i Czerwonego udali się 5 czerwca. Tym razem szlak wyprawy wiódł przez serce Krainy Tysiąca Jezior.

Na początek grupa trafiła do Reszla. Tam po zdobyciu obronnej baszty na zamku biskupim podziwialiśmy panoramę miasteczka i okolicznych wzgórz. Prosto z wysokiej baszty trafiliśmy do lochów, aby w „klimatyzowanych” pomieszczeniach podziwiać m.in. narzędzia ówczesnych tortur. Po tych mocnych wrażeniach zwiedziliśmy reszelski, zabytkowy kościół. Tu też nam zaproponowano wspinaczkę na wieżę, jednak znając plany na resztę dnia nikt z uczestników nie podjął się tego trudu.

Następnym punktem wycieczki było sanktuarium w Świętej Lipce. Nie trzeba chyba wspominać jak pięknym jest to wyjątkowe miejsce. Koncert organowy i wystrój świątyni skłaniają do zadumy nad losem człowieka. Po krótkiej mszy udaliśmy się w dalszą podróż.

Gdy już trafiliśmy do Giżycka okazało się że spotkała nas miła niespodzianka. Po sutym obiedzie mogliśmy zrelaksować się na ponadgodzinnym rejsie po jeziorze Niegocin. A jako, że pogoda była wręcz wymarzona, każdy z uczestników, chłonąc piękno mazurskich krajobrazów odpoczywał i nabierał sił przed ostatnim punktem wyprawy.

Okazało się, że ten punkt to zwiedzanie twierdzy Boyen. Ten olbrzymi obiekt wojskowy, jego obszar i potęga do dziś jeszcze wywołują przytłaczające wrażenie. Proponujemy każdemu kto znajdzie się w tamtych stronach, obok Wilczego Szańca zwiedzenie twierdzy w Giżycku.

I tak po intensywnych eskapadach udaliśmy się w drogę powrotną. Pomimo zmęczenia wszyscy uczestnicy umilali sobie drogę śpiewem i rozmowami.

Mamy nadzieję, że jeszcze nie raz będziemy mogli poznawać piękno i historię naszego kraju na wycieczkach organizowanych przez CKGK.